|       ***       Vissza a nyitólapra       ***       |
Keresés oldaltartalomra:
  




Helios Gamma csillagász üzenete Mr. Egely György fizikus részére

Sufni tuning

Tc. professzor!

Úgy tudjuk, Ön várja az olyan recepteket, amik előre vihetik a társadalmat, és akár garázsban is megvalósíthatóak. Nos van itt egy. Az egykerekű kétszemélyes napelemes homok és mocsárjárót egy ügyes technikus akár garázsban is elkészítheti, és akár a Marson is használható. A méregdrágán tervezett, mars-járókkal ellentétben, ez egyszerűen javítható, és kevés alkatrészből áll, ezért sokkal megbízhatóbb, és olcsóbb. Városi és közúti használatra is alkalmas. Utazó sebessége típustól, akkumulátortól és terepviszonyoktól függően 30-90 km/h, végsebessége 50-120 km/h lehet. Szélesebb és vastagabb gyűrűvel elkészítve a vízen is átmegy. Nincs ennél jobb terepjáró! A dupla kerekes, dupla meghajtású könnyebben fordul, valahogy úgy, mint a tank. A sport változaton nincs napelem, hanem hálózatról tölthető. A motor teljesítménye 2-10kW között legyen. A napelem ajánlott felülete 2-6m2. A grafikus lerajzolta, hogyan néz ki. Nehéz, garázsban előállítani, de nem megoldhatatlan egy kb. 1,8m belső, és 2,1m külső átmérőjű traktorgumi mintázatú kereket legyártani, purhabból, amire gumioldattal gumibevonatot készítünk, és mindezt egy hajlított  kör alakú fogaslécen és két abroncson alakítjuk ki. (fogazás befelé) Fogasgyűrű a meghajtáshoz, abroncsok a csapágyazáshoz. Ez mind forogni fog az álló valamivel kisebb mint 1,8m -es védőgyűrű körül, ami akár a kerékre is rálóghat. Sajnos, a megfelelő műanyagokat még nem kísérletezték ki, jelenleg talán a purhab a legjobb, a váz alumínium, vagy vas lehet, mint a bicikliknél. A védőgyűrű egyben a tartóváz, amire az összes többi szerkezet épül, rálóghat a forgórészre. Az ülések az akkumulátoron és meghajtáson helyezkednek el. Vezetni valamivel nehezebb, mint egy motort, mert a kormány merev, és a bedőlés szöge szerint kanyarodik, de aki megszokja, tudja használni.

Sok sikert, és vastag védőruhát a kísérletekhez, mert, ha esetleg elszabadulna, nagyokat tud pattogni, és erős fékezéskor csaknem egymáson fekszenek az utasok.

Prof. Helios Gamma csillagász

Tc. professzor úr!
A kérdés az, hogy az utasokat egymás mögé, vagy inkább egymás mellé helyezzük-e el egy csúszóülésen, hogy mindketten kormányozhassanak, azzal a módszerrel, hogy az ülőkét és testsúlyukat amerre kitolják, arra fognak fordulni. Így mindketten jobban kilátnak a kerékből. Az akkumulátor ez esetben nem feltétlen középen rögzítendő, hanem az ülés széléig kitolhatóan fixálható indulás előtt, hogy az ellensúlyként működjön, ha csak egy ember vezeti a terepjárót, vagy ha az egyik sokkal kisebb, mint a másik.
Nos, ha egymás mellé raknánk az utasokat, újra kéne rajzolnom a szerkezetet.
A kétkerekű három személyes homok és mocsárjáró stabilabb, botkormánnyal irányítható. A két kerék távolsága kb. 1,5m A meghajtókra rögzített két egymás melletti csőváz köti össze a két kereket. Ezen vannak az ülések úgy, hogy az első a vezető, mögötte két utas, akkumulátor az ülés alatt. Valószínűleg ez lesz az ami a legjobban beválik, és a legkönnyebben lehet vezetni. Talán egyszer lesz időm megrajzolni.
Igen, ha törekszünk az egyszerűségre az jó, de nem a legegyszerűbbet választjuk, mert az a diktátoroké, és az őket követő fogyatékosoké, még akkor is, ha belőlük van a legtöbb. Minél több bonyolultság, annál több ember feletti erőfeszítés. Persze hogy vannak jobb és összetettebb rendszerek, de ez nekünk pont megfelelő. Nem akarjuk halálra dolgozni magunkat a semmiért, és fogyatékosok sem szeretnénk lenni. Az ideális választás a kétkerekű három személyes homok és mocsárjáró. Vastag kerékkel, szigetelt meghajtással még a vízen is átmegy. Nincs ennél jobb terepjáró. Persze hogy lehet építeni 4-5 személyest is, csak akkor a két keréknek nagyobbnak kell lenni.
T.Levente

Az Atlantiszi Tanács jóvoltából Asztropitekusz törvényei szerint civil célokra szabadon felhasználható.



Üzenet az első Marsra készülő embereknek. Kérlek, fordítsd, fordíttasd le annak a nyelvére, és továbbítsd ezt az üzenetet annak, akire vonatkozik!
Ha a Marsra mész Tudd! Rosszabb mint egy halálos ítélet! Lehet, hogy csak 010 év múlva őrülsz bele abba, amit itt hagytál. Hatalmasra nő majd azok szelleme, akiket annak idején jelentéktelennek tartottál. Érezni fogod, van rosszabb a halálnál. Bánni fogod, hogy egy légynek is ártottál. Ne siesd el a döntést, jelentkezel-e, vagy sem! A Földön nincs olyan bezártság, kietlenség és sivárság, mint amit ott tapasztalnál. Ez mindaddig így lesz, amíg a Mars színe a Földről nézve vörösesről nem változik kékesre. És ezt nem biztos, hogy sikerül megvalósítani ebben az évezredben. Ne indítsd idő előtt az expedíciót! Ne hajszold a rekordokat. Ne jelentkezz vagányságból, és ne akarj nagyzolni! Mert a legbiztosabb halál lesz a jussod, és milliók munkájából és verítékéből lesz egycsapásra szemét! Ne hallgass azokra, akik csak a legjobbakat akarják szerződtetni, mert nagyon hiányos a tudásuk! Várd meg a megfelelő, tisztességes műszaki támogatást, különben elveszel!
xi-0-ix
2014.10.13.
  Ugrás a lap tetejére