Helios Gamma csillagász üzenete Mr. Egely György fizikus részére
Sufni tuning
Tc. professzor!
Úgy
tudjuk, Ön várja az olyan recepteket, amik előre vihetik a társadalmat,
és akár garázsban is megvalósíthatóak. Nos van itt egy. Az egykerekű
kétszemélyes napelemes homok és mocsárjárót egy ügyes technikus akár
garázsban is elkészítheti, és akár a Marson is használható. A
méregdrágán tervezett, mars-járókkal ellentétben, ez egyszerűen
javítható, és kevés alkatrészből áll, ezért sokkal megbízhatóbb, és
olcsóbb. Városi és közúti használatra is alkalmas. Utazó sebessége
típustól, akkumulátortól és terepviszonyoktól függően 30-90 km/h,
végsebessége 50-120 km/h lehet. Szélesebb és vastagabb gyűrűvel
elkészítve a vízen is átmegy. Nincs ennél jobb terepjáró! A dupla
kerekes, dupla meghajtású könnyebben fordul, valahogy úgy, mint a tank.
A sport változaton nincs napelem, hanem hálózatról tölthető. A motor
teljesítménye 2-10kW között
legyen. A napelem ajánlott felülete 2-6m2. A grafikus lerajzolta,
hogyan néz ki. Nehéz, garázsban előállítani, de nem megoldhatatlan egy kb. 1,8m belső, és 2,1m
külső átmérőjű traktorgumi mintázatú kereket legyártani, purhabból,
amire gumioldattal gumibevonatot készítünk, és mindezt egy hajlított
kör alakú fogaslécen és két abroncson alakítjuk ki. (fogazás
befelé) Fogasgyűrű a meghajtáshoz, abroncsok a csapágyazáshoz. Ez mind
forogni fog az álló valamivel kisebb mint 1,8m -es védőgyűrű körül, ami
akár a kerékre is rálóghat. Sajnos, a megfelelő műanyagokat még nem
kísérletezték ki, jelenleg talán a purhab a legjobb, a váz alumínium,
vagy vas lehet, mint a bicikliknél. A védőgyűrű egyben a tartóváz,
amire az összes többi szerkezet épül, rálóghat a forgórészre. Az ülések
az akkumulátoron és meghajtáson helyezkednek el. Vezetni valamivel
nehezebb, mint egy motort, mert a kormány merev, és a bedőlés szöge
szerint kanyarodik, de aki megszokja, tudja használni.
Sok
sikert, és vastag védőruhát a kísérletekhez, mert, ha esetleg
elszabadulna, nagyokat tud pattogni, és erős fékezéskor csaknem
egymáson fekszenek az utasok.
Prof. Helios Gamma csillagász
Tc. professzor úr!
A
kérdés az, hogy az utasokat egymás mögé, vagy inkább egymás mellé
helyezzük-e el egy csúszóülésen, hogy mindketten kormányozhassanak,
azzal a módszerrel, hogy az ülőkét és testsúlyukat amerre kitolják,
arra fognak fordulni. Így mindketten jobban kilátnak a kerékből. Az
akkumulátor ez esetben nem feltétlen középen rögzítendő, hanem az ülés
széléig kitolhatóan fixálható indulás előtt, hogy az ellensúlyként
működjön, ha csak egy ember vezeti a terepjárót, vagy ha az egyik
sokkal kisebb, mint a másik. Nos, ha egymás mellé raknánk az utasokat, újra kéne rajzolnom a szerkezetet. A
kétkerekű három személyes homok és mocsárjáró stabilabb, botkormánnyal
irányítható. A két kerék távolsága kb. 1,5m A meghajtókra rögzített két
egymás melletti csőváz köti össze a két kereket. Ezen vannak az ülések
úgy, hogy az első a vezető, mögötte két utas, akkumulátor az ülés
alatt. Valószínűleg ez lesz az ami a legjobban beválik, és a
legkönnyebben lehet vezetni. Talán egyszer lesz időm megrajzolni. Igen,
ha törekszünk az egyszerűségre az jó, de nem a legegyszerűbbet
választjuk, mert az a diktátoroké, és az őket követő fogyatékosoké, még
akkor is, ha belőlük van a legtöbb. Minél több bonyolultság, annál több
ember feletti erőfeszítés. Persze hogy vannak jobb és összetettebb
rendszerek, de ez nekünk pont megfelelő. Nem akarjuk halálra dolgozni
magunkat a semmiért, és fogyatékosok sem szeretnénk lenni. Az ideális
választás a kétkerekű három személyes homok és mocsárjáró. Vastag
kerékkel, szigetelt meghajtással még a vízen is átmegy. Nincs ennél
jobb terepjáró. Persze hogy lehet építeni 4-5 személyest is, csak akkor a két keréknek nagyobbnak kell lenni.
T.Levente
Az Atlantiszi Tanács jóvoltából Asztropitekusz törvényei szerint civil célokra szabadon felhasználható.
Üzenet az első Marsra készülő embereknek. Kérlek, fordítsd, fordíttasd le annak a nyelvére, és továbbítsd ezt az üzenetet annak, akire vonatkozik! Ha
a Marsra mész Tudd! Rosszabb mint egy halálos ítélet! Lehet, hogy csak
010 év múlva őrülsz bele abba, amit itt hagytál. Hatalmasra nő majd
azok szelleme, akiket annak idején jelentéktelennek tartottál. Érezni
fogod, van rosszabb a halálnál. Bánni fogod, hogy egy légynek is
ártottál. Ne siesd el a döntést, jelentkezel-e, vagy sem! A Földön
nincs olyan bezártság, kietlenség és sivárság, mint amit ott
tapasztalnál. Ez mindaddig így lesz, amíg a Mars színe a Földről nézve
vörösesről nem változik kékesre. És ezt nem biztos, hogy sikerül
megvalósítani ebben az évezredben. Ne indítsd idő előtt az expedíciót!
Ne hajszold a rekordokat. Ne jelentkezz vagányságból, és ne akarj
nagyzolni! Mert a legbiztosabb halál lesz a jussod, és milliók
munkájából és verítékéből lesz egycsapásra szemét! Ne hallgass azokra,
akik csak a legjobbakat akarják szerződtetni, mert nagyon hiányos a
tudásuk! Várd meg a
megfelelő, tisztességes műszaki támogatást, különben elveszel!
xi-0-ix 2014.10.13.
|