A
törvény-kódex rendszer
Háttértörténet
Te vagy az Zsibizsibi?
Tudom nehéz felismerni. Kicsit röhejes, hogy pogácsa van a
fejemen,
de valahogy nekem is álcáznom kell magamat. Tudod, nem könnyű egy
valamire való értéket bejuttatni, egy haldokló világba, ahol
gyilkológépek, tömeggyilkosok, és gyilkolási szabályzataik, fegyveres
zsaruk, ütődött harcosok és sokan mások árgus szemekkel lesnek, hogy
mikor vehetik már át a hatalmat, hogy végképp tönkretegyék az életet.
Nos, mi szeretnénk megőrizni ezt a hatalmat a civileknek, mert ez az Ő
tisztességes jussuk. És reméljük, hogy ez sikerülni fog. Amit ebben a
XXI. sz.-eleji korban jog alatt emlegetnek, az javarészt nem több egy
törvénytelen fenyegető érdekszövetségnél, ami a túlbonyolítás és a
rengeteg felesleges részlet miatt szinte teljesen érthetetlen és
használhatatlan. Lehet, hogy nem fog tetszeni a törvénytelen fegyveres
állam és álomrendőrségnek, hogy be kell tartaniuk a Védő Kódexét, és
most itt a recept egy tisztességes
törvényrendszer kialakításához?...
A törvényhozás
A törvényt nem kapával fenyegető éhes parasztok, hozzák egy
népszavazáson. Ha mégis így tennének, az mindig pusztuláshoz vezet. De
ha a mogorva parasztból munkát végző földműves lesz, és odafigyel a
földjére, felismerhet törvényeket, amik például a növények életét
vezérli. A földműves általában félreérti, de van, amikor ráhibázik, és
felismer egy-két törvényszerűséget. Egy világ nem jön létre csak úgy
magától. Annak törvényszerűségeit valakik alakították ki. A teremtő
vagy teremtők és az ember törvényei közt, leginkább az a különbség,
hogy az ember törvényei jóval pontatlanabbak, és kisebb hatáskörűek,
mint az isteni törvények. Fontos, hogy egy törvényrendszer
kialakításánál meglegyen a megfelelő hozzáértés. És ha a törvényhozók
tisztességes munkát végeztek, a népszavazás is el fogja fogadni ezt.
A relativitás elve
A relativitás elve kimondja, hogy amíg
nincs egy érzékelhető fix, mozdulatlan viszonyítási alapunk, amihez
viszonyítva tudunk tájékozódni, mérni, a pontok, terek dolgok közt,
addig egy kijelölt pontot teret dolgot használunk, vagy a különböző és
hasonló pontok dolgok terek egymáshoz való viszonyításával
tájékozódunk, mérünk.
Hogyan kell törvényt hozni?
Királynak ezt meg kell érteni! Király az, aki tud a törvényekkel bánni.
Király nem teheti meg, hogy csak úgy félre söpör egy lepusztult
használhatatlan javarész barbár elkorcsosult törvényrendszert. Nem
lehet azt csak úgy kidobni a szemétbe. Ha élhetetlenné válik az élet,
Királynak, vagy az Ő
törvényhozójának fel kell tudni állítani egy használhatóbb
törvényrendszert, mint a régi, és ha ez sikerül neki, a népszavazás el
fogja fogadni azt és a régi hatályát veszti. És itt még nincs vége,
mert a hatályát vesztett szemét még ott marad veszélyes hulladéknak. És
nem dobjuk ki a veszélyes hulladékot, hanem az alkotás - pusztítás
mérleggel, és a hatáskörök vizsgálatával egyenként megvizsgáljuk, hogy
egy adott törvény, rendelet, szabály valóban tartható-e, vagy milyen
átalakítás szükséges, és az újrahasznosított törvényt, szabályt stb.
besoroljuk a megfelelő kategóriába. (megvizsgáljuk, hogy az valóban
törvény-e, vagy csak egy elhibázott rendelet.) A
szemétkupacból nem ugorhatunk egyből az istenség szintjére, márpedig
két világháború után, ahol a katonai számítógépes játékok fejlesztői,
tudva, vagy tudatlanul, de már készítik elő a harmadik világháborút,
jelenleg nem lehetünk máshol, mint egy kidobott szemétkupac tetején. Ha
Király akarsz lenni és egyedül, vagy más Királyokkal együtt a
törvénnyel bánni, először is meg kell értened a relativitás elvét.
Ebben a világban nincs egy látható fix pont, amihez viszonyíthatnánk.
Tehát választani kell egy kiindulási pontot, egy alapkövet. Válasszunk
egy alaptörvényt. Ha azt választjuk alaptörvénynek, hogy a csúnya és
nem fajtiszta embereket el kell tenni láb alól, hogy megszépüljünk,
akkor odáig süllyedünk, mint a fasiszták, és nem lesz köztársaságunk.
Ebből a példából már sejthetjük, hogy vannak pusztulásba vezető
törvények, és vannak jobb, és kevésbé jó törvények, és az előbbi
törvény nem alkalmas arra, hogy viszonyítási pontként szolgáljon.
Megfelelő alapkő kell. A kavics túl kicsi, a szikla túl nagy alapkőnek.
Minél bonyolultabb valami, annál kevesebben értik. Egy érthetetlenül
bonyolult törvényrendszer tarthatatlan. Egy ellentmondásos
törvényrendszer csak a törvényszegőket szüli, és azoknak a fegyveres
zsaruknak kedvez, akik boldog boldogtalant lepuffantanának, büntetéssel
kirabolnának, mert ezt élvezik, és ebből élnek. De fegyveres zsaruból
is lehet hasznos ember, ha a fegyverfogás helyett megérti, és betartja
a védő kódexét. Nem lehetünk szűk
látókörűek! Nem építhetünk olyan Köztársaságot, ami csak egy kis
népcsoportnak kedvez, míg a többit lealázza. Gondolnunk kell arra is,
lehetnek más világok is ahol bugyutább, vagy kevésbé bugyuta életformák
léteznek, mint az ember. (Bevallhatjuk, nem vagyunk mindig az értelmünk
csúcsán.) Mi egy olyan Köztársaságot szeretnénk
felépíteni, ami legalább megfelel akár a földönkívülieknek is és egy
olyan kis népcsoportnak is, mint például Magyarország. Tehát
válogassunk az alapkövek közül, és a relativitás elve alapján fogadjuk
el, hogy alaptörvények lehetnek jobbak, vagy rosszabbak, és egyik
alaptörvény sem abszolút. Nos:
Megfigyelés alapján megtalálhatjuk azt az ember világában létező
törvényt, hogy:
Minden tevékenység megnyilvánulás tartalmaz valamennyi alkotást, és
valamennyi pusztítást. Ezek arányától függően nevezhető egy
tevékenység, megnyilvánulás, alkotó vagy pusztító jellegűnek.
Ez még nem alaptörvény inkább csak egy megállapítás, ez csak a kavics,
kiindulási pontnak nem elég, de ez lesz a műszerünk, a mérlegünk.
Sajnos a keserű tapasztalatokból tudjuk azt, hogy a pusztítás szabadon
engedése a civilizált világ végét, és a barbár káoszt jelenti. A
szabadságért csak az eszementek harcolnak. Akinek még van esze, rájön,
hogy a harc az, ami elveszi a szabadságot, és rabságba vezet, pláne, ha
fegyveres harcról van
szó. (Most nem arról van szó, hogy valaki szabadságharc alatt egy
eszméért való kiállást, vagy ennek megvitatását érti, az lehet jó, de a
brutalitások és fegyveres harc semmiképp sem jó irányba vezet.) Tehát
engedjünk meg bármit, ami nem pusztító jellegű, és szorítsuk
annál inkább korlátok közé egy megnyilvánulást, tevékenységet, minél
több pusztítást tartalmaz. (A háború törvénytelen jelenség, és
mérhetetlen pusztítás.)
A műszer egy irányba mutat. Tehát a műszerünkkel, mérlegünkkel máris
megtalálhatjuk azt a törvényt, ami
nem abszolút, de alaptörvénynek használható. Tehát az alaptörvény így
szól:
Alaptörvény: Érjük el a legnagyobb szabadságot, ami a korlátok és gátak
közt elérhető, megengedhető. A szabadság addig engedhető, amíg az nem
maga okozza a háborút, vagy más mérhetetlen (elviselhetetlen)
pusztítást. Az a szabadság, ami mérhetetlen pusztítást okoz, például
háborút, vagy katasztrófát nem szabadság, legfeljebb rabszolgaság, és
maga okozza a további gátakat, korlátokat. Bármilyen tevékenység vagy
megnyilvánulás megengedhető, ami nem fenyeget a kelleténél nagyobb,
vagy mérhetetlen pusztítással, és annál kevésbé engedhető, (annál
inkább korlátozandó) minél több pusztítást tartalmaz.
Az alaptörvény alkalmazása: Bármit megengedünk, ami nem fenyeget
pusztítással, vagy nem okoz a kelleténél nagyobb pusztítást vagy
mérhetetlen pusztítást. Az a megnyilvánulás, tevékenység, ami
tartalmazza, vagy aminek a következő lépése mérhetetlen pusztításhoz
vezet, nem megengedhető, és megvizsgálandó, hogy és miért fajult idáig
az adott megnyilvánulás, tevékenység, és mi az a még nem eldurvult,
megengedhető rész ebből, ami nem fenyeget a kelleténél nagyobb, vagy
mérhetetlen pusztítással.
Mit jelez a mérleg? Ha csak arra figyelünk, hogy mit kell korlátozni,
az hamar a börtönök szintjére vezet. Ennél sokkal fontosabb a
lehetőségek, és a szabadság elérése.
Mért van így megfogalmazva? Érjük el a legnagyobb szabadságot... ...
...Bármilyen tevékenység vagy
megnyilvánulás megengedhető, ami nem fenyeget a kelleténél nagyobb,
vagy mérhetetlen pusztítással, és annál kevésbé engedhető, ... ... ...
Előbb van az, hogy Érjük el... ... ... mint az hogy ... ...
...
annál kevésbé engedhető ... ... ... Mert az előbbi sokkal fontosabb,
mint az utóbbi. Persze ez lehet, hogy nem a legjobb megfogalmazás, és
ezt sokan nem látják elsőre, de alapkőnek ez így megfelelő, és
használhatóbb, mint egy agyonbonyolított szikla méretű alaptörvény,
aminek érthetetlensége bárkit agyonnyomna.
Ez nem feltétlenül a lehető legjobb alaptörvény, és nem leszünk
tőle
istenségek, de elég jó ahhoz, hogy egy olyan köztársaságot
építsünk rá, ami nem csupán a földi embereknek, hanem akár
néhány
földönkívüli létformának is megfelelő lehet. Mi Asztropitekuszok ezt a
törvényt tartjuk alaptörvénynek és ezen nem változtatunk. Sokan
lesznek, akik ehelyett másik alaptörvényt akarnak majd elfogadtatni, de
ne vegyél be mindenféle ostoba túlbonyolított érdekmaszlagot. Ennyi
nekünk egyelőre bőven elég, és ha lesz egy jobb, azt nem feltétlenül
Asztropitekusznak fogják majd nevezni. Asztropitekusz a kezdeteket
jelenti. Amikor a földön járó ember felmászik a fára, és felnéz a
csillagokra, és már van elég tudása ahhoz, hogy elképzelje, akár az
egekben is létrehozhat településeket, és találkozhat olyanokkal is,
akik nem emberek. Az, amikor találnak egy használhatóbb alaptörvényt,
és egy jobb mérleget, csakis hosszú precíz munka eredménye lehet, amin
látszik a tervezettség, és a használhatóság, ha már van egy valamire
való rendszered ne fogadj el annál rosszabbat!
Tehát, a Király, vagy az Ő törvényhozójának legfontosabb műszere az
alkotás - pusztítás mérleg, és tud mérni a mérleggel, és ezt a mérleget
használja a további törvények meghozásánál, ahol a többi törvényre is
igaz, hogy egyik sem abszolút, hol jobban sikerül a mérés, hol kevésbé.
Az alkotás - pusztítás mérlegnél a legsúlyosabb hiba a szűk
látókörűség, például az, ha egy tevékenység törvényes engedélyezésénél
mindent megmérünk, csak azt nem, hogy az adott tevékenység mennyire
lesz pusztító a környezetre, ha ezt megengedjük mindenkinek. A Királyok
felelőssége, hogy a törvényeket úgy szabályozzák, hogy népükkel együtt
lehetőleg minél több törvényes
lehetőség legyen a továbbjutásra és minél kevesebb legyen a pusztítás.
A háborúk onnan indulnak, mikor betiltják a létfeltételeket, és a
pusztítás emelkedik törvényerőre. Sem mi nem tilthatjuk be mások
létfeltételeit, sem mások a miénket. A környezetünkbe beletartoznak
azok is, akik, vagy amik nem emberek, intelligensek, vagy nem
intelligensek, de az intelligencia nem csupán annyi, amit egy földműves
feltételez, ha furcsa tárgyak landolnak a kertjében. Azt is figyelembe
kell venni kikkel, vagy mikkel vagyunk kapcsolatban, vagy élünk egy
világban.
Egy törvénynél mindig meg kell adni, annak hatókörét, hogy
milyen
tevékenységre, és milyen időtartamra vonatkozik, és ez a szabályokra is
vonatkozik. Törvényt, vagy szabályt lehetőleg úgy kell írni, hogy előre
vesszük, milyen lehetőséget kínál és utána azt, hogy mit tilt. pl.:
Ilyen és ilyen halakat lehet fogni a tóban, de a halastavakban a halak
párzásakor tavasszal pecázni
tilos. Pontosabban megfogalmazva, adott halfajra nézve az adott
halastóban mettől meddig tart a tilalom. Ez nem törvény, csak
egy
helyi szabály, amit csak a horgászoknak kell tudni, és aminek
megsértése az adott helyen szabálysértésnek minősül.
Az asztropitekusz könyvben csupán meg van említve néhány, a mérleg
segítségével megtalált törvény. Ennyi elég ahhoz, hogy látsszon az az
egyértelmű határvonal, mi az, ami törvényes, és mi az, ami nem. A
túlbonyolított, törvényrendszereken ez nem látszik, és nyilvánvaló,
hogy a barbároknál használt büntető törvénykönyv egy eldurvult előírás,
veszélyes hulladék, messze a törvényes szint alatt. A bűnözőt nem
büntetni, kell, vagy bosszút állni rajta, hanem elzárni, és ha lehet,
rehabilitálni, legalább a félkegyelmű szintig. (Meghallgatással,
hiányosságai felmérésével, tanítással, vagy más erre szakosodott
módszerrel, elérni azt a szintet, hogy a bűnöző feltételes szabadon
engedése
esetén, legalább annyira legyen képes az együttműködésre, hogy ne
legyen veszélyes a környezetére. Az elmebaj nem mentség, hanem a
rehabilitáció megnehezítője, nem mentesít
az elzárástól, a rehabilitáció pedig nem kényszeríthető. A
rehabilitációt
végző személy dönthet, arról kiért vállal felelősséget, és kiért nem.
További részletek a könyvben)
Az alaptörvény a Köztársaság minden tagjára vonatkozik. Országok
Királyai saját országukra vonatkozó törvényeket hoznak. Hatáskör
szerint vannak olyan törvények, amik minden emberre vonatkoznak. Ennél
kisebb hatáskörű az a törvény, ami minden dolgozóra vonatkozik. Az
alaptörvény alatt állnak azok a törvények, amik mindannyiunkat
érintenek. Ezek a fő törvények. Néhány ilyen törvény meg van említve az
Asztropitekusz könyvben, de a kép nem teljes, és nem részlet gazdag.
(Tudod mi a baja Boticelli Vénuszának? A festményről látszik ugyan,
hogy néz ki szemből, de nincsen háta és nem látszik a popsija, és egy
festmény nem olyan részlet gazdag, hogy megmutassa, az emberi test
sejtekből épül fel.) Királyok dolga, hogy tovább folytassák a munkát,
és kidolgozzák, vagy megtalálják azt a törvényrendszert, aminek nem
kell az összes részletét mindenkinek tudni, de egészében egy olyan egy
pontból kiinduló gömb, vagy piramis, amiben az alaptörvény - kódex -
törvény szabályrendszer minél harmonikusabban, minél kevesebb
ellentmondással illeszkedik egymáshoz, és nincs benne felesleges
túlbonyolítás. Nos, ezt keressük...
Ha találnánk egy földönkívüli csaknem tökéletes törvényrendszert, az,
az embereknek nem lenne jó, mert az nem emberekre, hanem más
életformákra lenne testre szabva. És nekik valószínűleg teljesen másak
a létfeltételeik. Tehát az emberre vonatkozó törvényeket, és
törvényrendszert az embereknek kell kialakítaniuk, úgy, hogy
tiszteletben tartják azt, hogy lehetnek a galaxisban más életformák is,
amik vagy akik, teljesen máshogy működnek, és e-világokba ember nem
avatkozhat, mindaddig, amíg teljesen egyértelmű nem lesz, hogy
beavatkozása nem ellenséges és nem tudatos-, vagy nem, nem tudtam
típusú pusztítás. Akik elérték azt a szintet, hogy köztársaságuk
legyen, tartják az alaptörvényt, de nem terjesztik ezt értelmetlen
dogmaként tűzzel, vassal, és kényszerrel, hanem megfigyeléssel,
tanítással stb. az arra alkalmasakat igyekeznek felzárkóztatni
magukhoz. És társköztársaságnak vagy együttműködési formának akár a
földön, akár földön kívül csak az fogadható el, ahol tartanak
valamiféle hatékony rendszert a pusztítások megakadályozására, és
szándékuk nem ellenséges, vagy pusztító jellegű, és lehetséges
valamiféle kapcsolat, megfigyelés és együttműködés. Intelligens
létformát nem hordozó növényi-állati, vagy más jellegű vadvilágokra a
környezetvédelem törvényei, szabályai vonatkoznak. A
köztársaságiak lehetőségként nem vetik el a náluk fejlettebb
létformák lehetőségét, akár tudnak kapcsolatba lépni ezekkel, akár nem.
Nekünk bármilyen tevékenység, megnyilvánulás esetén, és a törvények
kialakításánál az elsőszámú mércénk az alkotás-pusztítás mérleg, és ez
nem csak a fő törvényeknél, hanem az eldugott kis szabályoknál is
használatos.
Példa: xyz-15wc típusú szántóföldi benzinfőző felrobbant. Ez
nyilvánvaló pusztítás. Igaz, ez csupán kisebb pusztítás, de Király nem
várja meg, hogy másodszor is előforduljon, és akár halálos balesetet is
okozzon. A cég persze semmilyen felelősséget nem vállal, mert még
mindig nem bírálták felül a barbár büntetőtörvénykönyvet, és attól is
félnek, hogy már azért is büntetés jár, ha levegőt mer venni valaki.
Király tudja, nem lehet csak úgy kidobni a régi rendszert,
és kényünkre, kedvünkre rendeleteket hozni, hanem kideríti, van-e
olyan elhibázott szabály, törvény, ami gátolja, az együttműködést, ezt
helyre teszi, majd az alkotás-pusztítás mérleggel megméri,
szakértői vélemények alapján (amik egyébként sokszor tévesek lehetnek),
hogy egyáltalán eléri-e azt a szintet az adott
készülék,
hogy lehessen sorozatban gyártani. Egy benzinfőző nyilvánvalóan nem
annyira veszélyes és kártékony, mint egy fegyver, tehát a
Király
máris látja, a sorozatgyártásból elsőként a fegyvergyártást kell
kivonni, és ezután lehet tovább vizsgálni a benzinfőzőt. Az adott
helyzetben a leg tényszerűbb vizsgálat kimutatta, hogy egy
biztonsági szelep dugulása okozta a jelenséget, tehát ezt át kell
terveztetni. Az általános vizsgálat kimutatta, hogy egy benzinfőző kb.
olyan balesetveszélyes, mint egy autó, tehát előfordulhatnak balesetek,
és ha az egész gazdaság benzinszármazékokra épül, sokkal súlyosabb kár
lenne a benzinfőzőt betiltani, mint a baleseti kockázatot elviselni,
mert ha csak a kőolaj-földgáz készletet
fogyasztjuk, az felborítja az
oxigén háztartást, mielőtt elfogynának az olajkészletek!!! Nem
az ózon pajzzsal van a baj! Az csak a kisebbik gond. A számítások és az
elméleti modellek
szerint a földalatti olajkészletek elégetésével, az oxigénszint egy
darabig csak alig észrevehetően folyamatosan csökken, aztán egy határ
elérése után visszafordíthatatlanul zuhanni kezd, és visszaáll az ősi
széndioxid tartalmú atmoszféra. A benzinfőzőre történő átállás ezt
megakadályozhatja. Ne jussunk odáig, ahol a part szakad! A part kb.
akkor szakad, mikor az ipar oxigén fogyasztása tartósan meghaladja a
növényvilág oxigén termelését. Tehát kőolaj és földgázkészletek
felhasználhatóak mértékkel és takarékoskodva, egy bizonyos határig, de
ezt a biztonságos határt már túlléptük. Vagy lemondunk az
olajgazdaságról, vagy építünk hozzá generátorokat azonnal!
A benzinfőző az olajgazdaság generátora. A benzinfőző
üzemeltetéséhez ki kell alakítani a megfelelő szabályrendszert, aminek
betartásával minimálisra csökkenthető a balesetek száma. A törvényeket
és szabályokat pedig legalább tudományos pontossággal kell hozni, és
nem az alapján, hogy kinek mi a véleménye, és mire szavazunk. A
tudomány nem népszavazás kérdése. A népszavazással eldönthető
üzemeltetünk-e benzinfőzőt, és hányat, vagy megyünk inkább biciklivel,
vagy kiépítünk egy teljesen más típusú gazdaságot, de ha az
olajgazdaság mellett döntünk, el kell fogadnunk az üzemeltetéssel járó
precízen kidolgozott szabályrendszert, és félredobni az ehhez
kapcsolódó értelmetlen szabályokat. És az elfogadott szabályokat nem
kell mindenkinek tudni, csak azoknak, akik az adott területen
tevékenykednek. (További adatok a szélkerekes szántóföldi benzinfőzőről
a versenykiírásban...)
No és a Királynő?
A Királynő a Kódexeket úgy hozza, vagy alakítja, hogy aki azt betartja,
elkerülheti vele, hogy törvénybe ütközzön. Tehát a kódex, ha optimális,
olyan tanácsadó, amit követve elkerülhető, hogy törvénybe ütközzünk.
Sokszor nehéz ilyet találni, vagy létrehozni, pláne egy elfuserált
barbár világ törvénytelen törvényrendszere közt, de Királynő kicsi vagy
Nagy még ilyen körülmények közt is igyekszik olyan útmutatást adni,
amivel elkerülhetőek az ütközések és a felesleges pusztítások. A
Királynő elsődleges feladatkörei az adó és adományrendszer szervezése,
felügyelete, a születésszabályozás és a kódexek. Úgy optimális, ha a
Király törvényei, és a Királykő kódexei egy irányt mutatnak. A
kódex-rendszer leginkább az erkölcsi, mit illik, és mit nem,
kérdésekkel foglalkozik, és aki ezt betartja, nem ütközik a mit szabad
és mit nem törvényrendszerrel. További részletek a könyvben...
Boticelli Venusz szuletese
TL
A Királyok hírvivője
2013. május 2.
|